Učenie prácou je zábava
Žiaci SOŠ
Kežmarok, Pradiarenská 1, to môžu zistiť na netradičnom
vyučovaní metódou projektového vyučovania v predmete
výchova k podnikaniu.Projektové vyučovanie umožní
žiakom odskúšať si v podmienkach školy podnikateľské
zručnosti a na vlastnej koži zistiť ako“ chutí“
podnikateľský chlebíček. Projektové vyučovanie prebieha
pod vedením učiteľa - poradcu, ktorý absolvoval
dvojročný kurz a získal certifikát oprávňujúci ho
viesť.Výchova k podnikaniu je voliteľný predmet
v Strednej odbornej škole, Pradiarenská 1, Kežmarok,
v odbore AGROPODNIKANIE a je vyučovaný podľa
európskej metodiky projektového vyučovania , ktorá
umožňuje žiakom - frekventantom zistiť, aké majú
predpoklady na podnikanie, ale predovšetkým prakticky
viesť Podnik mladých a zastávať rôzne funkcie
napr. riaditeľa financií, sekretára spoločnosti,
riaditeľa výroby, riaditeľa predaja, marketingového
riaditeľa , personálneho príp. koordinátora tímu
výkonného riaditeľa.Tímová práca, v ktorej každý člen
nesie individuálnu zodpovednosť za svoje rozhodnutia
a vykonanú prácu, najlepšie preverí schopnosti každého
frekventanta, otestuje jeho charakterové a vôľové
vlastnosti. Frekventanti si osvoja nové zručnosti a
získajú skúsenosti, ktoré si cenia zamestnávatelia ako
aj vzdelávacie zariadenia pri posudzovaní uchádzačov.
Kvalifikácia získaná v Podniku mladých je ukážkou
skutočných praktických schopností . Podnik mladých
nie je podnikateľská hra, ale skutočná
podnikateľská prax počas celého školského roka.
Frekventanti objavia, ako funguje spoločnosť. Všetci sú
akcionármi a môžu akcie predávať iným, aby zvýšili
základný majetok spoločnosti. Každá spoločnosť vypracuje
záverečnú správu a oboznámi s výsledkami spoločnosti
valné zhromaždenie akcionárov.V školskom roku 2010/2011
založili svoje podniky mladých frekventanti IV. B triedy
s výstižnými názvami PM Sexi kočky a Boss a PM Korky.
V každom PM pracuje 8 členov od začiatku septembra
plánujú svoju činnosť, rozdeľujú si úlohy, vypĺňajú
pracovné zmluvy, osobné dotazníky a ďalšie dokumenty
potrebné pre založenie podniku. Postupne vytvárajú svoj
výrobný program, logo a reklamné materiály. Konkrétne
aktivity budú známe až po prieskume trhu v škole
a schválené na zasadnutí správnej rady samostatne
v obidvoch PM.


|
|